Saturday, June 16, 2007

Europejczycy po raz pierwszy spróbowali jej po czwartej wyprawie Kolumba w 1502 roku, ale Hiszpanom nie przypadła specjalnie do gustu aż do 1528 roku, kiedy Cortez Przywiózł jej niezbędny składnik oraz przepis i przybory do jej robienia. Stała się hiszpańską sensacją. Wówczas odwrócił się kierunek zamorskich podbojów, przynajmniej gastronomicznych. Od tamtej pory Europa pozostaje kontynentem jej fanatyków. Żona Ludwika XIV, Maria Teresa, zapewniała podobno Króla Słońce, że ma w życiu tylko dwie namiętności: męża i ją!
TYRYMTYMTYMMMMMMMMMMMM!!!!
W XIX wieku nikt inny, tylko najsłynniejszy smakosz w historii, sam Brillat-Savarin (któż to, nie wiem;p), ogłosił: "CZEKOLADA to zdrowie"!! /i przepisywał ją na wiele schorzeń dużo wcześniej, zanim nauka potwierdziła jej lecznicze właściwości/...


taka fontanna z czekoladą będzie w holu mojego domu i będzie słodko,
home sweet home:) A to jest sklep z czekoladą/y obok mojej agencji !! ;]
(do not feed the modelssss
sss!!)

i w tym sklepie leżą takie czekoladki do degustacji, które sie rozpływają w ustach ...
my deserve



  • Olmekowie (XX wiek p.n.e.) wierzyli, że czekolada (w ich przypadku w wersji wysokoenergetycznego napoju) zwiększa waleczność, sprawność seksualną i szanse na przeżycie po ukąszeniu węża.
  • Aztekowie opierali swój system wymiany handlowej na jparytecie ziaren kakaowca (jakie to piękne, ie to co teraz ;[ ).
  • Serotonina i teobromina to te składniki czekolady, które sprawiają, że - nawet jak się jest tak bardzo smutnym i zatęsknionym jak ja tutaj 11 tys. km od Was - można przeżyć (formalnie: działają korzystnie na receptory mózgu i poprawiaają nastrój).
  • 9/10 OSÓB PRZYZNAJE, ŻE UWIELBIA CZEKOLADĘ, A TA POZOSTAŁA KŁAMIE :] (ja nie kłamię, przynajmniej !!!!)

PRZEGLĄD DNI OSTATNICH :)

ALOHA nas 0tacza!!





TOKIO=toking mały miałyśmy z Ralisą ;-*


so japanese...

NAJlepsze lody na ziemi, przyrzekam :)

plants from Asia

OMOTE SANDO (taki Nowy Świat) z góry



escada, issey miyake, kenzo i valentino :] - stąd ten strach w oczach ;p
...dla spragnionych mody ;p...







  • Zjedzcie dziś dużo czekolady, należy się Wam :)

18 comments:

Maciek Sz. said...

Czekolada to wymysł szatana.

Maciek Sz. said...

czy zdajesz sobie sprawę z tego co masz napisane na żółtej koszulce?

Maciek Sz. said...

widzisz, już o tobie nikt oprócz mnie nie pamięta. A niby wszyscy byli takimi przyjaciółmi....

Unknown said...

aaa

Unknown said...

jestem przeczytalem chce wiedziec co masz na zoltej koszulce.

Unknown said...

na niektorych fotkach wygladasz jak nie Ty, na innych jak Kate Moss a na innych jak Przybylska

Maciek Sz. said...

na żółtej koszulce było napisane :

"joasiafromasia.blogspot.com jest lepsze niż mniam.blog.pl"

Unknown said...

czy to Twoje usta gryza ta czekolade?

Maciek Sz. said...

nie, to nie moje

Unknown said...

szkoda Szuki

Unknown said...

beeee gdzie Pani Gospodyni?

Joasia Cz. said...

jestem:)
nastepna notatka bedzie bardzo niedlugo, a poniewaz to blog z azji to bedzie... o malediwach-the last paradise on the earth:)

Maciek Sz. said...

cała warszawa czeka na nową notatkę.

Unknown said...

czekamy

kasia j. said...

mmm to będę częstym gościem twojego holu ;-) śliczne zdjęcia kochana. napisałam Ci długiego maila ale cos mi się zawiesiło:( ale niedługo odpisze, obiecuje:)
A na koszulce same mądre słowa ;)
Całuje i good nightlife'u i daylife'u też!

Unknown said...

mam nadzieje ze nie bylas na SPA.

Maciek Sz. said...

w czekoladowym spa?

Unknown said...

nie w czekoladowym, tylo w tym ktore wybuchło ;p